Natació per
Escoles
Calendari general dels cursos de natació per escoles
Primer Trimestre
Des de l’1 d’Octubre al 23 de Desembre 2024.
Portes Obertes: Del 25/11 al 1/12/2023
SEGON TRIMESTRE
Del 7 de Gener al 30 de Març 2025.
Portes Obertes: Del 23/03 al 30/03/2025
TERCER TRIMESTRE
De l’1 d’Abril al 21 de Juny 2025.
Portes Obertes: Del 31/03 al 21/06/2025
PORTES OBERTES ESCOLES
TOTA LA INFO: Consulta les dates, horaris, forma d’accés i la piscina del teu/va infant.
Preguntes Freqüents sobre els cursos de natació per escoles
Es pot veure durant el curset?
Per a millorar a l’autosuficiència de l’infant vers l’aprenentatge, no es poden veure mentre fan el curset, però trimestralment relizem les Portes Obertes per poder passar una jornada veient-los i gaudint d’ells/es. Aquesta informació la trobareu al document de Períodes de Cursets fent click aquí.
El meu fill/a té por, què faig?
La por és un símptoma més que habitual en l’inici de qualsevol canvi. Por a no estar amb el pare o mare, por a l’aigua, por a l’adaptació al grup. Però, val la pena intentar-ho? Des de la nostra experiència us podem garantir que generalment val molt la pena, ja que aconseguim que l’infant superi aquestes pors i li permeti seguir aprenent a ser autosuficient, amb seguretat a l’espai aquàtic, a conèixer d’altres infants, etc. De totes formes, tractem individualment cada cas, per tal de donar l’atenció necessària a cada infant.
Accedeixen sols a la instal·lació?
Fins als 7 anys, els infants accedeixen amb un acompanyant tant a l’entrada, com a la sortida, i els vestidors que tenen assignats són els vestidors de Grup (1, 2, 3 i 4). A partir dels 8 anys accedeixen sols, als vestidors esportius Masculí i Femení.
Diversitat funcional
El teu fill/a té diversitat funcional? Ens encantarà tenir-lo amb nosaltres! Evidentment podrà fer l’activitat de curset de natació i aprendre l’esport, perquè creiem en l’integració, el recolzament i l’atenció. De totes maneres, tens dubtes i vols que tractem el teu cas de manera particular? Contacta amb nosaltres fent click aquí.
Avaluació del progrés
Els infants s´avaluen tres cops l´any. A l’inici (per la ubicació i adaptació al grup), a mig curs (nivell de l’infant), i a final de curs (progressió de l’aprenentatge de l’infant). En els informes que s’entreguen a les famílies hi ha l’avaluació psicomotriu i l’actitudinal. Als infants que fan activitat amb l’escola i també realitzin curset particular, se’ls entregarà un sol informe amb l’escola.
Distribució de grups
Es realitza la primera sessió que els infants comencen l´activitat. Cada grup d´edat fa una prova inicial dins l´aigua amb els tècnics assignats en cada grup, per veure les habilitats de cada infant i a partir d’aquí es creen grups de diferents nivells per poder tenir una bona progressió.
Cal a dir, que els grups no són tancats i que si algun infant progressa d´una manera més ràpida o mes lenta, es tornen a revisar els grups per trobar el que més s´adapti a les seves habilitats, ja que cadascú té un ritme d´evolució psicomotriu diferent.
Encara que els infants hagin vingut al elComplex el curs anterior i tinguem el nivell en la nostra base de dades, es fa la mateixa prova de nivell inicial, ja que durant l´estiu hi ha infants que avancen molt.
Portes Obertes
Trimestralment, organitzem una jornada de Portes Obertes de cursets per tal de que les famílies gaudiu d’un dia on podreu accedir a visitar i visualitzar com fan els cursets els vostres infants. Per veure les dates d’aquesta temporada feu click aquí.
Cursos de Natació
per escoles
L’activitat aquàtica és essencial per a la nostra vida, ens permet treballar aspectes físics, emocionals i socials. Cada persona pot tenir diferents objectius per aquesta pràctica, ja sigui per gaudir-la de manera recreativa, competitiva, terapèutica, o simplement per tindre una seguretat en un medi que és molt present en el nostre entorn.
Des d’elcomplex, volem potenciar aquesta pràctica de la natació i disposem d’un ventall d’activitats orientades a tots aquests grups.
Programació
ESCOLAR
Objectiu general
Volem contribuir al desenvoluoament afectiu, físic, motor, social i cognitiu dels infants.
Escola Bressol i Educació Infantil
Objectius
Descobriment del propi cos i les seves possibilitats dins l’aigua. Com?
- Adquirint habilitats aquàtiques per poder mostrar-se autònom dins del medi aquàtic.
- Integrar el medi Aquàtic com a medi confortable per l’infant
- Treballar l’autoconeixement del seu cos i reforçar l’autoestima
- Incorporar el llenguatge corporal i verbal de les activitats aquàtiques.
Continguts
- Familiaritzar-se, primers contactes amb el medi i amb els tècnics i descobrir l’entorn.
- Utilització de material de flotació per afavorir l’autonomia.
- Proposta d´exercicis per poder desenvolupar les seves habilitats motrius dins laigua.
- Proposta de jocs per aconseguir una bona adaptació.
- Utilització de nou vocabulari i llenguatge corporal Aquàtic.
metodologia
- Sessió de 45 minuts
- Distribució del grup segons el nivell inicial.
- Ràtio 1/8 o 1/10 segons ledat i el nivell del grup.
- Recolzament físic o verbal segons les necessitats de l’infant.
- Desenvolupament de l’activitat en piscina profunda o poc profunda segons el nivell del grup i la evolució.
- Utilització de material especific de piscina, ja sigui lúdic o de flotació.
- Propostes de jocs i activitats lúdiques adequades per assolir les habilitats
bàsiques aquàtiques.
EDUCACIÓ PRIMÀRIA
Objectius
- Adquirir hàbits higiènics i saludables.
- Conèixer el propi cos, les seves capacitats físiques i habilitats motrius i utilizar-les per optimitzar els recursos dins l´aigua.
- Desenvolupar les habilitats motrius específiques per assolir la tècnica dels
diferents estils de la natació. - Desenvolupar les habilitats motrius específiques per assolir.
- Saber dosificar l’esforç i fer conscient a l’infant de les seves possibilitats.
continguts
- Experimentar en el propi cos, sensacions de tensió i relaxació, coordinat amb la respiració.
- Treball de la lateralitat.
- Exercicis aquàtics per millorar la coordinació dels moviments.
- Control d´habilitats motrius aquàtiques.
- Exercicis específics en la tècnica dels diferents estils.
- Iniciació als esports en equips.
- Fomentar l’autonomia tant al vestidor com a la piscina establint una
rutina higiènica i hàbits saludables. - Respecte per la normativa i l’ús dels materials de piscina.
- Valoració del joc com a mitjà de relació i diversió amb els altres.
- Introducció als jocs esportius.
metodologia
- Sessió de 45 minuts
- Distribució del grup segons el nivell inicial.
- Ràtio 1/10 o 1/12 segons l’edat i el nivell del grup.
- Recolzament físic o verbal segons les necessitats de l’infant.
- Desenvolupament de l’activitat en piscina profunda o poc profunda
segons el nivell del grup i la evolució. - Utilització de material especific de piscina, ja sigui lúdic o de flotació.
- Propostes de jocs i activitats lúdiques adequades per assolir les
habilitats bàsiques aquàtiques. - Iniciar-se en la pràctica d’esport en equip.
“La natació és una activitat que involucra tots els grups musculars, proporcionant un exercici cardiovascular complet. Ajuda a millorar la resistència, la força, la flexibilitat i la coordinació motora dels nens.“
Contacta
amb El Complex
HORARIs 2024-25
Dilluns a Divendres:
17h || 17.45h || 18.30h
Dissabte:
10h || 10.45h || 11.30h || 12.15h
La duració dels cursets seguirà sent de 45min.