Natació per
Escoles

Calendari general dels cursos de natació per escoles

Primer Trimestre

Des de l’1 d’Octubre al 23 de Desembre 2024.

Portes Obertes: Del 25/11 al 1/12/2023

SEGON TRIMESTRE

Del 7 de Gener al 30 de Març 2025.

Portes Obertes: Del 23/03 al 30/03/2025

TERCER TRIMESTRE

De l’1 d’Abril al 21 de Juny 2025.

Portes Obertes: Del 31/03 al 21/06/2025

PORTES OBERTES ESCOLES

TOTA LA INFO: Consulta les dates, horaris, forma d’accés i la piscina del teu/va infant.

Preguntes Freqüents sobre els cursos de natació per escoles

Es pot veure durant el curset?

Per a millorar a l’autosuficiència de l’infant vers l’aprenentatge, no es poden veure mentre fan el curset, però trimestralment relizem les Portes Obertes per poder passar una jornada veient-los i gaudint d’ells/es. Aquesta informació la trobareu al document de Períodes de Cursets fent click aquí.

El meu fill/a té por, què faig?

La por és un símptoma més que habitual en l’inici de qualsevol canvi. Por a no estar amb el pare o mare, por a l’aigua, por a l’adaptació al grup. Però, val la pena intentar-ho? Des de la nostra experiència us podem garantir que generalment val molt la pena, ja que aconseguim que l’infant superi aquestes pors i li permeti seguir aprenent a ser autosuficient, amb seguretat a l’espai aquàtic, a conèixer d’altres infants, etc. De totes formes, tractem individualment cada cas, per tal de donar l’atenció necessària a cada infant.

Accedeixen sols a la instal·lació?

Fins als 7 anys, els infants accedeixen amb un acompanyant tant a l’entrada, com a la sortida, i els vestidors que tenen assignats són els vestidors de Grup (1, 2, 3 i 4). A partir dels 8 anys accedeixen sols, als vestidors esportius Masculí i Femení.

Diversitat funcional

El teu fill/a té diversitat funcional? Ens encantarà tenir-lo amb nosaltres! Evidentment podrà fer l’activitat de curset de natació i aprendre l’esport, perquè creiem en l’integració, el recolzament i l’atenció. De totes maneres, tens dubtes i vols que tractem el teu cas de manera particular? Contacta amb nosaltres fent click aquí.

Avaluació del progrés

Els infants s´avaluen tres cops l´any. A l’inici (per la ubicació i adaptació al grup), a mig curs (nivell de l’infant), i a final de curs (progressió de l’aprenentatge de l’infant). En els informes que s’entreguen a les famílies hi ha l’avaluació psicomotriu i l’actitudinal. Als infants que fan activitat amb l’escola i també realitzin curset particular, se’ls entregarà un sol informe amb l’escola.

Distribució de grups

Es realitza la primera sessió que els infants comencen l´activitat. Cada grup d´edat fa una prova inicial dins l´aigua amb els tècnics assignats en cada grup, per veure les habilitats de cada infant i a partir d’aquí es creen grups de diferents nivells per poder tenir una bona progressió.

Cal a dir, que els grups no són tancats i que si algun infant progressa d´una manera més ràpida o mes lenta, es tornen a revisar els grups per trobar el que més s´adapti a les seves habilitats, ja que cadascú té un ritme d´evolució psicomotriu diferent. 

Encara que els infants hagin vingut al elComplex el curs anterior i tinguem el nivell en la nostra base de dades, es fa la mateixa prova de nivell inicial, ja que durant l´estiu hi ha infants que avancen molt.

Portes Obertes

Trimestralment, organitzem una jornada de Portes Obertes de cursets per tal de que les famílies gaudiu d’un dia on podreu accedir a visitar i visualitzar com fan els cursets els vostres infants. Per veure les dates d’aquesta temporada feu click aquí.

Cursos de Natació

per escoles

L’activitat aquàtica és essencial per a la nostra vida, ens permet treballar aspectes físics, emocionals i socials. Cada persona pot tenir diferents objectius per aquesta pràctica, ja sigui per gaudir-la de manera recreativa, competitiva, terapèutica, o simplement per tindre una seguretat en un medi que és molt present en el nostre entorn. 

Des d’elcomplex, volem potenciar aquesta pràctica de la natació i disposem d’un ventall d’activitats orientades a tots aquests grups.

Programació

ESCOLAR

Objectiu general

Volem contribuir al desenvoluoament afectiu, físic, motor, social i cognitiu dels infants.

Escola Bressol i Educació Infantil

Objectius

Descobriment del propi cos i les seves possibilitats dins l’aigua. Com?

  • Adquirint habilitats aquàtiques per poder mostrar-se autònom dins del medi aquàtic.
  • Integrar el medi Aquàtic com a medi confortable per l’infant
  • Treballar l’autoconeixement del seu cos i reforçar l’autoestima
  • Incorporar el llenguatge corporal i verbal de les activitats aquàtiques.
Continguts
  • Familiaritzar-se, primers contactes amb el medi i amb els tècnics i descobrir l’entorn.
  • Utilització de material de flotació per afavorir l’autonomia.
  • Proposta d´exercicis per poder desenvolupar les seves habilitats motrius dins laigua.
  • Proposta de jocs per aconseguir una bona adaptació.
  • Utilització de nou vocabulari i llenguatge corporal Aquàtic.
metodologia
  • Sessió de 45 minuts
  • Distribució del grup segons el nivell inicial.
  • Ràtio 1/8 o 1/10 segons ledat i el nivell del grup.
  • Recolzament físic o verbal segons les necessitats de l’infant.
  • Desenvolupament de l’activitat en piscina profunda o poc profunda segons el nivell del grup i la evolució.
  • Utilització de material especific de piscina, ja sigui lúdic o de flotació.
  • Propostes de jocs i activitats lúdiques adequades per assolir les habilitats
    bàsiques aquàtiques.

EDUCACIÓ PRIMÀRIA

Objectius
  • Adquirir hàbits higiènics i saludables.
  • Conèixer el propi cos, les seves capacitats físiques i habilitats motrius i utilizar-les per optimitzar els recursos dins l´aigua.
  • Desenvolupar les habilitats motrius específiques per assolir la tècnica dels
    diferents estils de la natació.
  • Desenvolupar les habilitats motrius específiques per assolir.
  • Saber dosificar l’esforç i fer conscient a l’infant de les seves possibilitats.
continguts
  • Experimentar en el propi cos, sensacions de tensió i relaxació, coordinat amb la respiració.
  • Treball de la lateralitat.
  • Exercicis aquàtics per millorar la coordinació dels moviments.
  • Control d´habilitats motrius aquàtiques.
  • Exercicis específics en la tècnica dels diferents estils.
  • Iniciació als esports en equips.
  • Fomentar l’autonomia tant al vestidor com a la piscina establint una
    rutina higiènica i hàbits saludables.
  • Respecte per la normativa i l’ús dels materials de piscina.
  • Valoració del joc com a mitjà de relació i diversió amb els altres.
  • Introducció als jocs esportius.
metodologia
  • Sessió de 45 minuts
  • Distribució del grup segons el nivell inicial.
  • Ràtio 1/10 o 1/12 segons l’edat i el nivell del grup.
  • Recolzament físic o verbal segons les necessitats de l’infant.
  • Desenvolupament de l’activitat en piscina profunda o poc profunda
    segons el nivell del grup i la evolució.
  • Utilització de material especific de piscina, ja sigui lúdic o de flotació.
  • Propostes de jocs i activitats lúdiques adequades per assolir les
    habilitats bàsiques aquàtiques.
  • Iniciar-se en la pràctica d’esport en equip.
nadar es vida
Aquest any profesionalitzem els cursets de natació. Millorar any rere any és un dels nostres pilars i valors, per això aquest any ens hem adherit al programa Nadar es Vida de la Federació espanyola de natació
Aquest programa ens permet otorgar una titulació reconeguda per la federació, amb enseñament individualitzat per a cada infant. 
RFEN-logo
Natació per escoles

La natació és una activitat que involucra tots els grups musculars, proporcionant un exercici cardiovascular complet. Ajuda a millorar la resistència, la força, la flexibilitat i la coordinació motora dels nens.

Contacta

amb El Complex

    Adjuntar un document (Opcional)

    Consentiment

    HORARIs 2024-25

    Dilluns a Divendres:

    17h  ||  17.45h  ||  18.30h

    Dissabte:

    10h  ||  10.45h  ||  11.30h  ||  12.15h

    La duració dels cursets seguirà sent de 45min.